Biuro rachunkowe czy samodzielna księgowość?

Prowadzisz małą, średnią, dużą firmę czy jednoosobową działalność gospodarczą, niezależnie od formy i branży w której działasz jesteś zobowiązany prawnie do prowadzenia rachunkowości.

Księgowość w każdej firmie jest bardzo ważna i służy różnym celom, między innymi ustaleniu podstawy opodatkowania dla różnych usług czy towarów, ustaleniu wielkości strat i zysków jak również struktury kosztów oraz wielu innych mniej lub bardziej skomplikowanych parametrów dodatkowych.

Każdy kto rozpoczyna działalność gospodarczą z pewnością zadaje sobie pytanie czy zarządzanie finansami firmy powierzyć firmie specjalizującej się w tym, mowa tu o biurze rachunkowym, czy też podjąć to wyzwanie samemu.

Otóż wybierając pierwszą opcję, czyli biuro rachunkowe nie musisz się martwić, że coś źle policzysz, obliczysz, mając na uwadze zasadę stosowana w rachunkowości czyli zgodność księgowań z dokumentami i stanem faktycznym. Prościej mówiąc jeżeli sam prowadzisz księgowość i nie zachowasz przy tym odpowiedniej staranności, czyli nierzetelne ujmowanie zdarzeń gospodarczych lub księgowanie zdarzeń nie znajdujących odzwierciedlenia w posiadanych dokumentach niesie ze sobą określone konsekwencje. Należy o tym zawsze pamiętać i dbać o kompletność posiadanej dokumentacji, która będzie niezbędna w przypadku dowodzenia swoich racji, gdy zaistnieje różnica interesów między podatnikiem a fiskusem. W zależności jakim przedsiębiorstwem zarządzasz koszty obsługi biura rachunkowego są różne, w przypadku małych firm to niekiedy koszt 200 zł miesięcznie, ale duże przedsiębiorstwa to koszt już nawet kilkaset złotych. Prowadzenie księgowości firmy samemu jest za darmo, ale czy będzie nam się opłaciło jeżeli popełnimy jakiś błąd. Dlatego warto zastanowić się dobrze którą z opcji wybrać.

Dodaj komentarz